1960-talet
Hasselgården uppfördes under 1959-1960. De första åren förvaltades Hasselgården endast med målsättningen att åtgärda akuta problem och i övrigt underhålla så att standard och befintlig boendemiljö kunde behållas.

1970-talet
Under senare delen av 70-talet hade styrelsen fått helt nya medlemmar och tidsandan påverkade arbetet i föreningen.
Fasaden tilläggsisolerades och fick en ny ytbeklädnad av cellerock. Åtgärden medförde lägre värmekostnader samtidigt som fasaden fick ett utseendemässigt lyft. Huslänga B dränerades om pga fuktproblem.

1980-talet Under 1980-talet genomfördes tre stora förändringar som har haft mycket positiv betydelse för ekonomi och trivsel.
- Samlingslokalen ”boden” inköptes och monterades på plats av medlemmarna själva. Lokalen används för gårdsfester, pubkvällar, föreningsmöten och privata fester.
- Garage blev vårt nästa projekt. Ett stort lyft för de 20 som ville ha garage och också ett bra bullerskydd ut mot Stockholmsvägen.
- I slutet av 80-talet var oljekrisen åter ett faktum och tekniken att utvinna värme genom värmeväxlare satsade vi på. Föreningen lät installera bergvärme och grundvattenvärme. Investeringen betalade sig redan efter tre år jämfört med alternativet att fortsätta med olja.

1990-talet
Efter kraftsamlingen på 80-talet gjordes endast normalt underhåll under 90-talet. Det stora underhållet var byte av kallvattenstammar 1997.

2000-talet
Det nya sekler rivstartade med stora investeringar.
- Vintern 2001-2002 installerades kabel-TV och möjlighet till bredbandsanslutning.
- Under våren och sommaren 2002 var det dags att renovera vår värmeanläggning med nya värmepumpar och att köpa en ny oljepanna.
- Hösten 2002 bytte vi tak på samtliga längor.
- Våren 2004 byggde vi tre nya garage och en ny altan utanför boden.
- Våren 2005 rensade vi våra avloppsstammar.
- Hösten 2005 dränerades A- och C-längornas trädgårdssidor
nedan ska verifieras

- Våren 2007 målades alla våra fönster och dörrar utvändigt
- Hösten 2009 breddade vi framför A-längan, vilket gav möjlighet att få lite "tomt" och avstånd till vägen

2010-talet
- Hösten 2011 dränerades på A-längas framsida samt även installaerades två extra stuprör för att få bättre uppsamling av regnvatten.